Polityka prywatności i plików cookies


§1 Postanowienia ogólne

Niniejsza Polityka Prywatności jest polityką ochrony danych osobowych użytkowników serwisu w rozumieniu RODO – rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.


§2 Administrator danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych jest Marika Dombek, prowadząca działalność gospodarczą pod adresem: 66-460 Białcz, ul. Kościelna 5C, NIP: 5993238168, REGON: 382152857, adres e-mail: marika.dombek@gmail.com, telefon: 605-374-323 – zwana dalej „Administratorem”.
  2. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, w szczególności zapewnia, że dane są:
    • przetwarzane zgodnie z prawem,
    • zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów,
    • merytorycznie poprawne i adekwatne do celów, w jakich są przetwarzane,
    • przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.

§3 Dane zbierane przez Administratora

  1. Dane przekazywane dobrowolnie przez Użytkownika za pośrednictwem formularza kontaktowego: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, treść wiadomości.
  2. Dane zbierane podczas kontaktu mailowego lub telefonicznego (np. imię, numer telefonu, adres e-mail, treść zapytania).
  3. Dane zbierane w związku z zapisaniem się do newslettera: imię, adres e-mail.
  4. Dane zbierane automatycznie w trakcie korzystania ze strony internetowej: adres IP, typ przeglądarki, dane o systemie operacyjnym, pliki cookies.
  5. Dane nie są zbierane z mediów społecznościowych w sposób zintegrowany (chyba że Użytkownik sam poda je poprzez wiadomość lub formularz).

§4 Cele i podstawa prawna przetwarzania danych

  1. Odpowiedź na zapytania przesyłane przez formularz kontaktowy lub wiadomości e-mail – podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b i f RODO.
  2. Wysyłka newslettera – podstawa prawna: zgoda użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Przy czym Użytkownik ma możliwość w każdej chwili i bez podania przyczyny wypisać się z newslettera, klikając link rezygnacyjny znajdujący się w każdej wiadomości.
  3. Analiza ruchu na stronie, poprawa jakości usług oraz działania marketingowe – podstawa prawna: prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
  4. Dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami – podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

§5 Okres przechowywania danych

  1. Dane przetwarzane będą przez okres niezbędny do realizacji celów, w jakich zostały zebrane (np. do czasu zakończenia świadczenia usługi, zakończenia korespondencji), a następnie przez czas wymagany przepisami prawa lub do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  2. Dane z formularza kontaktowego do 12 miesięcy od zakończenia korespondencji.
  3. Dane przetwarzane na podstawie zgody (np. newsletter) przechowywane będą do momentu jej wycofania przez Użytkownika.
  4. Dane księgowe przez okres 5 lat od końca roku podatkowego.
  5. Jeśli przepisy prawa wymagają dłuższego przechowywania (np. dokumentacja medyczna, księgowa), dane będą przechowywane zgodnie z tymi przepisami i do upływu okresu przedawnienia roszczeń.

§6 Odbiorcy danych

  1. Dane mogą być przekazywane podmiotom wspierającym Administratora w prowadzeniu strony internetowej i usług (np. dostawcy hostingu, firmy świadczące usługi IT, księgowość, inni podwykonawcy usług).
  2. Dane mogą być udostępnione uprawnionym organom na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwym organom wymiaru sprawiedliwości, jeśli zachodzi taka konieczność.
  3. Dane zbierane przez formularz kontaktowy są wykorzystywane wyłącznie w celu odpowiedzi na wysłane zapytanie i nie są udostępniane osobom trzecim.
  4. Dane nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG), chyba że w związku z korzystaniem z narzędzi informatycznych (np. Google, Meta, platformy analityczne). W przypadku przekazywania danych do państw trzecich (np. USA), odbywa się to na podstawie decyzji Komisji Europejskiej stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony (Data Privacy Framework) lub poprzez stosowanie standardowych klauzul umownych zgodnych z RODO.

§7 Pliki cookies

  1. Czym są pliki cookies?
    Nasz serwis, podobnie jak większość stron internetowych, korzysta z plików cookies.
    Cookies to niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika (np. komputerze, tablecie, smartfonie), które mogą być odczytywane zarówno przez nasz system (cookies własne), jak i systemy podmiotów trzecich (cookies podmiotów trzecich). Cookies nie pozwalają na identyfikację osoby, a jedynie urządzenia – umożliwiają m.in. prawidłowe wyświetlanie strony na różnych urządzeniach i w różnych przeglądarkach.
  2. Rodzaje cookies
    Sesyjne – usuwane po zamknięciu przeglądarki.
    Trwałe – przechowywane na urządzeniu do czasu ich usunięcia lub upływu okresu ważności.
  3. Cele wykorzystania cookies
    Administrator stosuje pliki cookies w następujących celach:
    – prawidłowe funkcjonowanie strony i formularzy,
    – zapamiętywanie preferencji Użytkownika,
    – tworzenie statystyk i analiz ruchu (np. Google Analytics),
    – działania marketingowe i remarketingowe (jeśli aktywne),
    – obsługa wtyczek społecznościowych (np. Facebook, Instagram).
  4. Cookies własne i podmiotów trzecich
    Cookies własne – służą głównie do obsługi ustawień Użytkownika i prawidłowego działania strony.
    Cookies podmiotów trzecich – mogą być związane z narzędziami analitycznymi, marketingowymi i społecznościowymi (np. Google, Facebook). Administrator nie ma dostępu do informacji zapisywanych w cookies podmiotów trzecich – korzysta jedynie z raportów statystycznych i funkcjonalności, jakie zapewniają.
  5. Zarządzanie cookies
    Użytkownik może w dowolnym momencie zmienić ustawienia przeglądarki i zablokować obsługę cookies lub usunąć wcześniej zapisane pliki. Wyłączenie cookies może wpłynąć na funkcjonowanie niektórych elementów strony, np. formularzy, przycisków społecznościowych. Szczegółowe informacje o zarządzaniu cookies dostępne są w ustawieniach poszczególnych przeglądarek.
    Administrator stosuje mechanizm banera cookies, który umożliwia Użytkownikowi wyrażenie zgody, odrzucenie lub dostosowanie ustawień plików cookies zgodnie z obowiązującymi przepisami.

§8 Prawa użytkownika

Każdemu Użytkownikowi przysługują prawa:

  1. dostępu do swoich danych osobowych,
  2. sprostowania danych, które są nieprawidłowe, oraz uzupełnienia danych niekompletnych,
  3. usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”),
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przeniesienia danych,
  6. sprzeciwu wobec przetwarzania,
  7. cofnięcia zgody w dowolnym momencie (bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania sprzed jej cofnięcia),
  8. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).

W celu realizacji tych praw należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: marika.dombek@gmail.com.


§9 Bezpieczeństwo danych

Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, by chronić dane użytkowników przed nieautoryzowanym dostępem, ujawnieniem czy utratą. Obejmuje to m.in.:

  • zabezpieczenie połączeń (SSL/TLS),
  • stosowanie silnych haseł dostępu,
  • wykonywanie kopii zapasowych (backupów),
  • ograniczanie dostępu do danych wyłącznie do osób uprawnionych,

Administrator korzysta wyłącznie z usługodawców i podwykonawców, którzy zapewniają zgodność z RODO.


§10 Zmiany w Polityce prywatności

  1. Administrator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w niniejszej Polityce prywatności.
  2. Nowa wersja Polityki zostanie udostępniona na stronie internetowej i wchodzi w życie z dniem publikacji.

§11 Kontakt

W sprawach związanych z prywatnością i ochroną danych osobowych Użytkownicy mogą kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: marika.dombek@gmail.com.